Протеинова диета.

Диета с протеини и малко калории.

Протеиновата диета носи името на известния френски диетолог и специалист в областта на храненето д-р Пиер Дюкан. Изключително богата е на протеини, ниска на калории и намаляваща апетита. С тази диета се отслабва неусетно и комбинирайки я с фитнес упражнения, резултатите се виждат до седмица, което дава на хората стимул да продължават.

Диетата се разделя на четири периода:

  • - Ударен период.
  • - Смесен период.
  • - Запазване на постигнатото тегло.
  • - Окончателна стабилизация на теглото.

Ударен период.

10 дни - консумация само на храни богати на protein. Нищо друго извън разрешените храни не се консумира.
  • - Обезмаслено месо: включва телешко, говеждо и конско - приготвени печени или варени без мазнина.
  • - Риба: всички видове, без добавяне на мазнина - печени, варени или сурови.
  • - Млечни храни: обезмаслени или ниско маслени. Сирене, извара, кисело и прясно мляко.
  • - Яйца: основно се яде техния белтък.
  • - Птиче месо: печено или варено.
  • - Пилешко, патешко, пуешко: консумира се без кожата.
  • - Дреболии: дробчета и сърца.
  • - Морски дарове: раци, калмари, миди, скариди, омари.
  • - Шунка: ниско маслен вид.
  • - Вода : 1.5/2 литра на ден.
Диетата е без ограничение на количеството и броя хранения. Правилото е да се консумират храни само от списъка.

Смесен период.

В продължение на 10 дни се редува консумацията на чисти протеини с дни на протеини + зеленчуци. Забранени зеленчуци са:
  • картофи, 
  • боб, 
  • ориз, 
  • царевица, 
  • грах, 
  • нахут, 
  • авокадо, 
  • артишок.
Зеленчуците се консумират сурови или варени. Ограничение в овкусявенето им - без олио.

Запазване на теглото.

Този период трае по 10 дни на всеки свален килограм през предишните 2 фази. Отслабнали сте 8 килограма, времето за запазване на постигнатото тегло е 8*10=80 дни или 2 месеца и 20 дни. Остава в сила протеиновата храна и зеленчуците, и се добавят:
  • - 1 плод на ден (без банани, череши и грозде),
  • - 2 филии пълнозърнест хляб дневно,
  • - 1 порция сирене на ден (40 гр),
  • - 2 порции нишестени храни седмично. Cвинско, агнешко и нормален вид шунка,
  • - 2 галавечери на седмица и 1 ден чисти протеини.

Галавечерите cа с ограничение: можете да ядете по 1 от всичко –
  • 1 предястие, 
  • 1 основно ядене, 
  • 1 салата, 
  • 1 десерт. 
Денят на чисти белтъчини е като през ударния - първия период.

Окончателна стабилизация.

Връщате се към нормалното хранене 6 дни в седмицата + 1 белтъчен ден в седмицата. Приемате по 3 супени лъжици овесени трици на ден. Триците регулират перисталтиката и поемат част от изядените калории, като ги изхвърлят с изпражненията без да бъдат усвоени.
--------------------------------------------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар